پارساپارسا، تا این لحظه: 15 سال و 1 ماه سن داره

نی نی خوشگله

29 بهمن مصادف با 46 ماهگی پارسا طلا و روز سپندارمذگان

1392/1/26 14:56
نویسنده : مامان پارسا
165 بازدید
اشتراک گذاری

تاریخچه سپندارمذگان: ولنتاین ایرانی

ولنتاین ایرانی :در ایران باستان روزی موسوم به روز عشق بوده‌است. در تقویم ایرانی دقیقا مصادف است با ۵ اسفند که در گاهشماری کنونی برابر است با ۲۹ بهمن، یعنی تنها 4 روز پس از روز ولنتاین این روز سپندارمذگان یا «اسفندارمذگان» نام داشته‌است. سپندارمذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می‌کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می‌دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می‌کردند. اخیرا گروهی از دوستداران فرهنگ ایرانی پیشنهاد کرده‌اند که به منظور حفظ فرهنگ ایرانی سپندارمذگان بجای ولنتاین به عنوان روز عشق گرامی داشته شود.


هر ماه که می گذره لذت دیدن بزرگ شدن پارسا بیشتر می شه کارهای جدید حرفهای جدید و اینکه عاقلتر می شه و درکش بیشتر دلم خیلی براش می سوزه صبح ها باید بیدار بشه و تو خواب می گه مامان دوستت دارم چند روز پیش صبح داشتیم می رفتیم خواب بود که یک دفعه گفت مامان داشتم تو خواب فکر می کردم می گم به چی می گه به تو

خدا رو شکر دیگه داره خونمون اماده می شه دو روزه که بعدازظهر ها با پارسا می ریم تو حیاط و فوتبال بازی می کنیم می گه تیم گلها برنده می شه و مامان سهیلا تو باخیدی مواظب باش می باخی . می گه مامان بیا بازی مثلا اینجا باغ هیامونه(همایون) اومدی رستوران

چند روز پیش دل درد داشت و می گفت مامان اتصالی کردم

بهش می گم این کار را نکن می گه تو دلاخت نکن یعنی دخالت نمی دونم این و کجا یاد گرفته

انقدر همه چی گرون شده و همه جا حرف این مسایل است پارسا می گه مامان ماشین شده صد و پونصد سبد شده چهارصد و هشتصد تازه من می خوام برای وسایلات یه سطل بخرم برای تفکیک اسباب بازیهاش سطل خریده

به مامانم می گه ماشین شده صدو پونصد مامانم می گه من چیکار کنم پارسا می گه خودم ماشینتون را می فروخم و از دیدیست و هفتهای خودمون می خرم

چند روز پیش اومده می گه من پسر مامان سهیلا هستم باباش می گه پسر من چی می گه خوب برو یکی بخر باباش می گه اخه من پسر می خوام اگه دختر بود چی می گه خوب پس بده و بعد می گه من خواهر دوست داره مامان خواهر دختره می گم آره می گه اصلاْ نمی خوام پسرمی خوام

دیگه چیزی به تولد 4 سالگی نمونده و پارسا هر روز در حال انتخاب تم تولدشه و خلاصه اینکه ما درگیر اسباب کشی هستیم و به امید خدا تا 10 اسفند از خونه جدیدمون به قول پارسا حیاط دار در خدمتیم

پارسا همچنان سلفه می کنه مخصوصاً صبحها دیگه درمانده شدم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)